חייגו עכשיו : 077-803-9867

לשמור על זוגיות בחופש הגדול

תוכן עניינים

מאת: קרן אילון

הילדים יוצאים לחופש הגדול ללא מסגרות וההורים מנסים להעסיק אותם ולנהל את הכל! האתגרים הללו משפיעים גם על הזוגיות. אז איך נשמור על הזוגיות גם בתקופה הזאת? קרן אילון מנחה במכללת עידן ההורות עם כל המידע!

החופש הגדול כבר כאן והוא מעורר בנו ההורים, רגשות מעורבים: מצד אחד, זו הזדמנות לנוח וליהנות עם המשפחה ומצד שני, היציאה מהשגרה מזמנת אתגרים שונים ומוסיפה לנו עוד עומס ומטלות רבות. 

בחופש הרבה דברים שכבר ברורים ביומיום משתנים כגון: סדר היום, חלוקת המטלות, הגבולות, התזונה והארוחות, ההוצאות הכלכליות ועוד. השינוי הזה, שיוצר המון עומס, לחץ ועייפות על המערכת ההורית, מביא איתו הרבה קונפליקטים זוגיים –  

אז איך בכל זאת אפשר לשמור על הזוגיות גם בחופש?

ראשית, אני ממליצה להתייחס לחופשה כאל פרויקט משותף וכמו בכל פרויקט מרכיב התכנון הוא חשוב ביותר! שבו לתכנן יחד מראש את החופשה, עשו זאת באווירה נעימה וכייפית , אפשר לקבוע דייט במיוחד בתוך או מחוץ לבית לצורך העניין. במהלך השיחה:

1.תאמו ציפיות – 

חשוב שכל אחד מכם יאמר: מה הם הדברים החשובים מבחינתו בחופשה? מה הוא היה רוצה לעשות? איך הוא רואה את החופש? כדי לצמצם את כמות הקונפליקטים ביניכם, כדאי לדבר מראש על נקודות המחלוקת העיקריות (כגון: שעת השינה של הילדים, ההוצאות הכלכליות ועוד).

2.פתחו לוח שנה ותכננו מה קורה כל יום (זמני הקייטנות, חופשה משפחתית)

  בדקו מהם הימים בהם צריך למצוא מסגרת חלופית לילדים. 

החליטו מראש מי נמצא עם הילדים ומתי במהלך החופש? 

כדי לא להגיע לרגע האחרון ולריב מי נשאר היום עם הילדים ומוותר על יום העבודה שלו. 

אגב, גם למורים או למורות שנמצאים בחופשה ונדמה שהם פנויים להישאר עם הילדים בכל יום מחופשת הקיץ, מגיעים כמה ימי חופש לעצמם ולכן גם במקרה הזה אני מציעה להתחלק עם בני הזוג.

דבר נוסף, שהרבה הורים שוכחים – לא הגיוני שהכל ייפול רק על שניכם – בקשו עזרה. 

כפי שכתבתי בתחילת הדברים החופש מזמן איתו מטלות רבות נוספות להורים מעבר מטלות הבית הרגילות, כגון:  יצירת תעסוקה לילדים סביב השעון. 

ולכן אני ממליצה לכם לצור מערכת תמיכה בתשלום (בייביסיטר) ובחינם (סבים סבתות, קרובי משפחה, חברים) שתקל קצת על העומס. בשנים האחרונות, שמעתי גם על מספר משפחות שמתאגדות יחד וכל יום משפחה אחרת מקיימת אצלה קייטנה לילדים וכך, פותרים את בעיית המסגרת לילדים לעוד מספר ימים וחוסכים גם בהוצאות.

והכי חשוב, לזכור לשמור על הזוגיות לטובת הילדים – 

אנחנו משקיעים כל כך הרבה זמן ומשאבים כדי שלילדים יהיה חופש מהנה עם המון זיכרונות טובים, אבל שוכחים שאם כל זה מלווה בכעס, עצבים ומריבות – זה לא שווה! אז חשוב לשמור על אווירה טובה בבית שמתחילה מהיחסים ביניכם ומשפיעה גם על כל השאר. 

אווירה כזו תאפשר צבירת זיכרונות משפחתיים נעימים לכל החיים. לשם כך, דאגו לשמור על זמן איכות זוגי, בו אתם נפגשים לשיחה ובילוי אחד על אחת: זה יכול להיות שיחה יומית קבועה על כוס קפה לפני או אחרי שהילדים הולכים לשון או יציאה החוצה לבית קפה או אפילו להליכה ספורטיבית יחד. אבל חשוב שזה יקרה ביומיום ובוודאי בחופש. השתדלו לא לצבור כעסים אלא לדבר על מה שמפריע לכם.

ולסיכום,

תזכרו שזה זמני ושאנחנו מתמודדים עם זה כל שנה, קחו את הדברים בפרופורציות ואל תתנו לכל מריבה  או התמודדות להוציא אתכם מדעתכם!

שיתוף באמצעות:

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

טיפוס של ספרים?
גם לך יש מה ללמוד!

"תנו לישון בשקט " הינו ספר הדרכה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים לילדים בגילאים 0-6. הספר מאפשר להורים להתמודד עם אתר גידול ילדים בשלל הסוגיות והשאלות המתעוררות בשנים הראשונות לחיי הילד.