חייגו עכשיו : 077-803-9867

מזיזים את השעון? איך נתמודד? ישנים פחות שעה

תוכן עניינים

מאת: סיגל חדד

עם סיום החורף והחלפת השעון לשעון קיץ נצטרך להתמודד עם השינויים אצל ילדינו, כך נעזור להם ונתאים את השינוי בשעון לפי קצב הילד.

בניגוד לשעון חורף, שעון הקיץ עוזר מאוד בהתעוררות הבוקר וכמעט ולא צריך לעזור או להחזיר את הילדים לשעה המקורית (כולם שמחים להתעורר שעה מאוחר יותר).

הקושי מתחיל בשעת הערב. לפתע הילדים נרדמים רק שעה יותר מאוחר. 

הפעוט שישן ב19:00 מראה סימני עייפות רק לקראת 20:00, והילד בן ה-3 מחזיק מעמד אפילו עד 22:00. כמובן, על פי שעון הקיץ. כיצד נעזור להם? ב'עידן ההורות' אנו עובדים בין היתר על קשב והתבוננות בצרכי הילד והתאמת השינוי באופן הדרגתי ולפי קצב הילד. בכל יום או אף יומיים הקדימו את שעת השינה ברבע שעה. 

למשל, אם הפעוט רגיל לישון ב19:00 ועקב שעון הקיץ הוא ישן ב20:00, עזרו לו בכך שבמשך יום או יומיים השכיבו אותו לישון ב19:45, ואז התקדמו שוב ברבע שעה, והרדימו אותו ב19:30 וכך עד שתגידו לשינה הרגילה של הפעוט שוב ב-19:00.

אם תנסו להשכיב אותו לישון בשעה 19:00 (שלפי שעון חורף השעה היא 18:00) סביר שהפעוט יגלה התנגדויות, שכן הוא לא עייף כלל. זו לא השעה שהוא רגיל, ומבחינתו זה לא משנה שמישהו העביר את השעון קדימה.

במידה ויש תינוקות, פעוטות או ילדים אשר רגילים להתעורר בשעות מאוחרות, והוריהם לא ממש שמחים על תוספת השעה בבוקר, אפשר בהחלט לעזור גם להם.

לרוב, אנו לא ממליצים להעיר ילד משנתו, אך, לשם השינוי, כדי לעזור להם להסתגל לשעון הקיץ, ניתן בהחלט להעיר אותם כרבע שעה מוקדם יותר בכל יום או יומיים (ממש כמו בערב) עד אשר מגיעים לשעה המקורית. 

למשל, ילד שהיה רגיל להתעורר ב7:00, וכעת כביכול מתעורר ב8:00 בבוקר. ההורים יעירו אותו ב7:45 ביום או ביומיים הראשונים, ואז יעירו ב7:30 וכך הלאה עד שיגיעו ל7 בבוקר של שעון הקיץ.

תהנו בשינה, ובלילות הקיץ המהנים והחמימים.

שיתוף באמצעות:

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לשיחה עם אחד היועצים שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

טיפוס של ספרים?
גם לך יש מה ללמוד!

"תנו לישון בשקט " הינו ספר הדרכה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים לילדים בגילאים 0-6. הספר מאפשר להורים להתמודד עם אתר גידול ילדים בשלל הסוגיות והשאלות המתעוררות בשנים הראשונות לחיי הילד.